Frontex - European Border and Coast Guard Agency

InfoCert was awarded the EU tender for the digitization of Frontex

Frontex - European Border and Coast Guard Agency

english version New international success for InfoCert, which was awarded the EU tender for the digital transformation of document management and workflows of Frontex.

«The ambitious objectives of our digital workplace project are to improve, streamline and optimize our internal workflows and procedures; strengthen their governance and simplify their management – explains Pawel Sadownik, Frontex Project Manager – The electronic signature and electronic seal solutions are considered critical enablers to these improvements. Being able to use the technical, regulatory and business expertise as well as the innovative solutions provided by InfoCert, will strongly facilitate critically important changes in our internal processes».

Frontex is the European Border and Coast Guard Agency, tasked with border control of the European Schengen Area, in coordination with the border and coast guards of Schengen Area member states.

InfoCert Dike GoSign

Supported by InfoCert, Frontex will digitalize its internal workflow processes, thereby eliminating paper, reduce operational risk and increase organizational efficiency and governance. With InfoCert’s GoSign solution, signature processes will be managed easily in a fully digital and collaborative fashion, enabling the secure management and sharing of simple documents as well as structuring seamless complex workflow procedures to be effected from any device, such as smartphones, personal computers or tablets.

The project, which will last for three years and could be extended, foresees InfoCert providing assistance to Frontex to implement the most advanced and technologically secure Digital Signature solutions and Digital Trust services (eIDAS compliant qualified electronic signature certificates and qualified time stamps).

«In 2016 the European Commission selected our eIDAS certified Time Stamping service which now guarantees the full legal validity of EU official publications in electronic format – declared Carmine Auletta, Chief Innovation Officer of InfoCert. Today we are delighted to be able to start a new, prestigious collaboration with an important institution like Frontex. This 3 year project confirms the appeal of our solutions and the soundness of our international strategy and strengthens our motivation to pursue more ambitious expansion goals».


versione italiana Nuovo successo in ambito internazionale per InfoCert, che si è aggiudicata la gara pubblica indetta da Frontex per la digital transformation della gestione dei propri documenti e flussi di lavoro.

«Gli ambiziosi obiettivi del nostro progetto di digitalizzazione sono quelli di migliorare, snellire ed ottimizzare le procedure e i workflow documentali interni, rafforzarne la governance e semplificarne la gestione – spiega Pawel Sadownik, Project Manager di Frontex– Le soluzioni di firma elettronica e marcatura temporale sono fondamentali per conseguire questi miglioramenti. Poter usufruire delle competenze tecniche e normative, nonché delle soluzioni innovative di InfoCert, faciliterà enormemente questo importante cambiamento nei nostri processi».

Frontex è l’Agenzia Europea della Guardia di Frontiera e Costiera. Il suo scopo è il coordinamento del pattugliamento delle frontiere esterne, aeree marittime e terrestri degli Stati della UE e l’attuazione degli accordi con i Paesi confinanti con l’Unione europea.

InfoCert Dike GoSign

Con il supporto di InfoCert, Frontex potrà digitalizzare i propri processi interni di lavoro, eliminando l’uso della carta, riducendo i rischi operativi e incrementando l’efficienza organizzativa e la governance. Con soluzioni quali GoSign di InfoCert è infatti possibile gestire completamente in digitale e in modalità collaborativa i processi di firma, organizzando e condividendo in totale sicurezza sia semplici documenti sia pratiche complesse da qualsiasi dispositivo, anche smartphone e tablet.

Il progetto – basato sull’implementazione di soluzioni di Firma Elettronica e l’erogazione di servizi di Digital Trust (certificati di firma e marcature temporali conformi ad eIDAS) – avrà durata triennale, eventualmente prorogabile.

«Nel 2016, il nostro servizio di Marcatura Temporale certificato eIDAS è stato selezionato dalla Commissione Europea e ora garantisce la piena validità legale delle pubblicazioni ufficiali in formato elettronico dell’Unione Europea – ha commentato Carmine Auletta, Chief Innovation Officer di InfoCert – Oggi siamo felici di poter avviare una nuova e prestigiosa collaborazione con un’istituzione importante quale Frontex. Questo progetto di 3 anni conferma l’appeal delle nostre soluzioni e la solidità della nostra strategia internazionale e rafforza la nostra motivazione a perseguire nuovi e più ambiziosi obbiettivi».